Fins ara us he explicat algunes activitats que faig per treballar el traç vertical. Ara us voldria parlar de les que faig per treballar el cercle.
Com ja us vaig dir anteriorment el primer que faig és reservar un espai de la classe per a fer "El racó del cercle". Busco il.lustracions, quadres i fotos d´elements reals per presentar la forma.
![]() |
Jill Mcdonald |
![]() |
Jill Mcdonald |
Aquestes són il.lustracions de la Jill Mcdonald de la que ja us en vaig parlar. M´agrada fer-les servir ja que els cercles que s´hi veuen no són perfectes i s´apropen més als tipus de cercles que faran els nanos.
També busco obres d´artistes coneguts. Per parlar de cercles el meu pintor preferit és Kandinsky.
![]() |
"Alguns cercles" |
![]() |
"Cercles concèntrics" |

I també en faig d´elements de l´escola
Demano a les families que portin de casa elements que tinguin forma de cercle: taps de pots, d´ampolles, pots de formatges, plats de la fireta, cds vells, papers de madalenes, monedes de xocolata, piruletes, papers de sota-gots, discs de cotó... Tenim una capsa on els nanos quan arriben hi posen les coses que han portat. Després fem rotllana i anem ensenyant tots els elements. Per últim en un full d´embalatge anem enganxant els elements formant un mural ple de cercles.

És molt normal que a P-3 els nanos anomenin el cercle per rodona, bola, pilota... Trobo que és molt important que els nanos per molt acostumats que estiguin a anomenar-los així introdueixin en el seu vocabulari el nom de la figura geomètrica.
Bones m'ha agradat la vostra manera de treballar la rodona, gràcies o incloure al meu blog si no et fa res.
ResponEliminahttp://dosprinceses.blogspot.com.es/