Durant temps he anat buscant per internet per tal de trobar activitats de grafisme que no fossin resseguir per la ratlla. Trobo que abans d´aconseguir amb èxit resseguir sense sortir-se el nen o la nena ha hagut de treballar el traç lliure i no només el gargot com el coneixem.
De les diferents idees que he trobat he arribat a fer una programació de grafisme per a nens i nenes de P-3. Us aniré presentant diferents activitats sobre el traç vertical. L´he fet amb molta il.lusió i posar-la en pràctica amb els nanos ha estat molt gratificant ja que els nanos disfrutaven fent activitats molt relacionades amb la plàstica.Són activitats en les quals no hi ha errades, es a dir, el nano no veu un fracàs en sortir-se de la ratlla puntejada ja que no existeix. Després quan fan dibuix lliure és una satisfacció veure com els traços són més segurs.
El primer que faig quan vull introduir un grafisme és buscar en l´entorn que ens envolta elements que presenten aquell grafisme. En aquest cas vaig buscar per l´escola on podiem trobar el traç vertical: baranes del pati, reixes... Com ja us he dit anteriorment m´agrada complementar tots els nous continguts que treballo amb els nanos amb fotografies. Dedico un espai de la classe a enganxar fotografies que he fet jo o que he tret d´internet.
També acompanyo aquestes fotografies amb quadres de pintors que també presentin el traç
Richard-Paul-Lohse |
Hervé Fischer |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada