”facebook”

dimecres, 4 de gener del 2012

LES LLETRES DEL MEU NOM

Us presento una de les activitats que faig a classe per treballar el nom dels nanos i per iniciar-nos en la descoberta de les lletres. Durant molt de temps vam fer servir una editorial per la lecto-escriptura la qual, a cada quadernet hi havia uns troquelats amb les lletres de l´ abecedari en majúscules. Les vaig agafar, les vaig destroquelar i les vaig plastificar. Així vaig crear la capsa de "Les lletres del meu nom". De tant en tant les trec, les reparteixo per les diferents taules i animo als petits a que busquin les lletres del seu nom.
Al principi hi ha alguns nanos que pensen que no en saben i fins i tot m´ho diuen! Però enfoco l´activitat com el que és: un joc. Al poc temps veus les cares que posen quan troben una lletra del nom propi o del del company.
En un principi els deixo fer, però si m´ho demanen els ajudo a buscar-les i a confegir el seu nom. Un a l´altre es van animant i una sessió darrera l´altra veus com van identificant les lletres i aprenen que l´ordre d´elles és important!!

Aquest nen ha identificat la M de Macdonal´s!!! Aquí és on veig que nosaltres no hem d´introduir als nanos al món de les lletres. A casa, a l´escola, al carrer.. els nanos veuen lletres i nombres, només cal donar-los una petita empenta per a que no només les vegin sinó que es facin partíceps d´elles, les vegin, identifiquin, hi juguin i descobreixin!!
I al final....


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada