”facebook”

dilluns, 5 de desembre del 2011

EXPERIMENTEM AMB ESCUMA D´AFAITAR

Aquest dijous passat vaig tenir l´última sessió de la primera ronda del "Macedònia de colors", l´activitat internivells en la que jo m´encarrego del taller d´Experimentació. La vam dedicar a experimentar i manipular amb l´escuma d´afaitar i va ser divertit, pringós, olorós, molt sensorial!!
He de dir que durant aquests tallers jo estic sola amb els 24 nanos i recomano que si voleu fer aquesta activitat aprofiteu una sessió en la que en la classe sigueu dos persones o almenys que tingueu ajuda a l´hora de recollir! Vaig preparar la taula amb paper d´embalatge, la qual cosa fa que a l´hora de recollir s´envoliqui tot el paper en una gran bola i la taula queda super neta!!! Els nanos portaven les bates de pintura i us asseguro que van quedar blanques i no només les bates!! Mireu tot el que van fer:


En aquesta foto els nanos feia poc que havien començat i com he observat en les anteriors experimentacions al principi es mostren prudents en la quantitat i en el què fer, però a l´estona veuen que s´ho passen la mar de bé i es van desinhibint i fan el que cal fer: experimentar per experimentar, no buscar una raó, i us asseguro que tot això ho fan en un ambient super maco!!

Què em dieu d´aquesta foto? Heu vist com està ara la taula? Aquí ja començaven a fer el que els agradava!!!!
Us explicaré una petita història: Aquest nano és de la meva classe. Té el Transtorn de l´Espectre Autista. Per fer la Macedònia li tocava en un altre grup però en cap sessió ha volgut sortir de la classe així que de moment no l´hem obligat. Durant les sessions anteriors no va fer gaire cas al que feien els altres nens a la taula gran. La sessió de farina la va passar tocant la farina i sortint corrents per la classe. Però durant aquesta sessió va agafar escuma, la va olorar, va intentar tastar-la ( vaig arribar a temps!) i...
...la va posar en uns dels quadres d´elements naturals que us vaig presentar fa uns dies. Va estar la resta de la sessió passant la mà i els dits pel quadre i en passar el dit descobria els colors que hi havia a sota, em mirava i somreia!! Això va ser preciós!!



1 comentari:

  1. Un altre cop genial! Ara pensava que amb nata també es podria fer, oi? Potser es queda massa líquida.
    Per cert, quines activitats engloben la "macedònia de colors"? Penso que estan molt bé aquestes activitats internivells.

    ResponElimina