”facebook”

divendres, 3 de febrer del 2012

CONTINUEM AMB LES TEXTURES!

A la classe continuem treballant les textures. La següent activitat que hem fet ha estat imprimir en paper les textures. Durant el curs passat vaig fer una activitat semblant durant la visita a la Fundació Tàpies i aquest curs l´he posat en pràctica amb els alumnes.
 Vaig buscar diferents textures: cartrons ondulats, tela de mosquitera, paper de vidre, plàstic antilliscat pels calaixos i per sota les catifes... Primer les vaig repartir als nens per a que les toquessin, vam estar parlant sobre les seves textures per la rugositat i pel material en que estaven fetes. Després els vaig explicar com fariem l´activitat. Vaig preparar papers vegetals.

Cal posar la peça sota el paper vegetal i amb ceres dures es passa per sobre fent pressió per tal que poguem treure la seva impressió. Els vaig dir que  a cada canvi de textura canviessin de color. Així és més evident cada textura. Ara els toca a ells!!


Aquesta activitat també va servir per fer veure els nanos la importancia de fer pressió contra el paper. Molts nanos tenen poca força. Això es pot veure per exemple a l´hora de fer la bola amb la plastelina. Si no li dones amb pressió la bola no queda ben feta!!


Per últim vaig enganxar el resultat en fulls de colors!



 Més tard vaig fer el mateix però aquesta vegada en fulls més petits i vaig confeccionar un mural per tal que els nanos tinguessin la textura i al costat la seva impressió sobre el paper.

El paper de vidre i l´anti-lliscant de catifes.


El cartró ondulat i la tela de mosquitera.

 L´anti-lliscant pels calaixos. I per últim vaig enganxar els cartronets junts a l´armari de la classe!

2 comentaris:

  1. Hola Eva.
    Quina passada!!!! M'agrada molt.
    Una abraçada.
    Meritxell

    ResponElimina
  2. Hola Eva , està molt bé tota aquesta experimentació i aquest treball de textures.
    Me n'apunto la idea.
    Moltes gràcies per compartir-la.
    Fins aviat!!!!

    ResponElimina